Kalevan uudesta Takahuoneesta löydät rennot puitteet keskustelulle, ajankohtaisia näkemyksiä, markkinatietoa, bisnestapahtumia ja workshoppeja. Takahuone tarjoaa kaikille avoimen foorumin, joka tuo eri alojen toimijat yhteen, sekä tuottaa ja välittää kuulumisia erityisesti Oulun lähialueilta.

Tervetuloa osallistumaan ja verkostoitumaan!

07.05.2013

Mainostajat ja kuluttajakäyttäytyminen

Tilaisuus alkoi jo varhain aamutuimaan klo 8.30, mutta siitä huolimatta vauhtiin päästiin nopeasti. Aamupäivän neljässä esityksessä oli kussakin oma kulmansa kuluttajatietoon ja sen hyödyntämiseen yrityksissä.

Vastauksia saatiin siihen mitä tietoa kuluttajien käsityksistä ja käyttäytymisestä on hyvä olla käytössä. Ajankohtaiseen kuluttajatietoon Oulun markkina-alueelta oli oma katsauksensa. Mediamarkkinan ja eri kanavien vaikuttavuuden nykytilan analyysi toi varmasti paljon uusia ajatuksia.

Hyödyllistä oli kuulla myös rakennusalalta käsin olevien näkemyksiä kuluttajatiedosta liiketoiminnan vauhdittajana. Jo valmiiksi tuhdin tietopaketin lisäksi tilaisuudessa esiteltiin Kalevalta täysin uusia ratkaisuja kuluttajatiedon ja -käyttäytymisen pohjalta kohdennettuun mainontaan. Kiitos osallistujille ja esiintyjille!



Luentomateriaali:


Kuluttajaymmärryksen hyödyntäminen verkkomainonnassa
Jukka Haataja, Kaleva Oy (pdf)

Tunne asiakkaasi
Jussi Raappana, Rakennusteho  (pdf)

Kuluttajatrendit tutkimustiedon valossa
Jeppe Komulainen, Kaleva Oy (pdf)



Takaisin