Kalevan uudesta Takahuoneesta löydät rennot puitteet keskustelulle, ajankohtaisia näkemyksiä, markkinatietoa, bisnestapahtumia ja workshoppeja. Takahuone tarjoaa kaikille avoimen foorumin, joka tuo eri alojen toimijat yhteen, sekä tuottaa ja välittää kuulumisia erityisesti Oulun lähialueilta.

Tervetuloa osallistumaan ja verkostoitumaan!

29.10.2014

Displaymainonta Suomessa ja Kalevassa - Miksi mainostaa verkossa?

Kalevan digiaamiaiselle pureuduimme verkkomainonnan toimivuuteen.

09.09.2014

Mainonnan huomioarvoon vaikuttavat tekijät

Mainoksen huomioarvoon ja sen toimivuuteen vaikuttavat monet tekijät. Ilmoituskoolla on merkitystä ja noin puolet huomioarvosta voidaan selittää ilmoituskoolla. Huomatuimpia ovat kokosivut, etusivut ja liitteet, mutta myös pienemmällä ilmoituskoolla voi saavuttaa erinomaisia tuloksia, sillä huomioarvon vaikuttavat monet muutkin tekijät

Haluatko parantaa ilmoituksesi tehoa ja lisätä kassakoneen kilinää? Listasimme 10 tehokasta tapaa, joilla voit parantaa sanomalehtimainontaasi ja ilmoituksesi huomioarvoa. Ilman mainosbudjetin kasvatusta!

Mainonnan vaikuttavuuteen ja mittaamiseen pureuduttiin aamiaistilaisuudessa Oulun Energian Routakabinetissa. Kysymykset, mitkä tekijät vaikuttavat huomioarvoon? Miten kuluttaja aktivoidaan? Miten mainontaa tutkitaan? - Näihin kysymyksien pariin yleisöä johdatti Kärkimedian tutkimuspäällikkö Minna Haapala.

Mainostajan Foorumi järjestetiin Oulun kaupunginteatterilla torstaina 28.11.2013 klo 8-12. Mainostajan Foorumi kokosi markkinointialan ammattilaiset ja siitä kiinnostuneet saman katon alle rentoon, mutta sitäkin hyödyllisempään tapahtumaan. Teemana oli yhteiskuntavastuu yrityksen kilpailukeinoista.

19.06.2013

Oletko kevään vai syksyn toimialalla?

Kaleva tutkii vuosittain yhteistyössä Kärkimedian ja TNS Gallupin kanssa Oulun markkina-alueen ostokäyttäytymistä yhteensä 23 toimialalla. Keväällä tutkitut 11 toimialaa on nyt työstetty siihen kuntoon, että tulokset ovat esitettävissä eteenpäin. Syksyn toimialojen tutkimusraportit ovat näiltä näkymin valmistumassa loka-marraskuun vaihteen tienoilla.



Jeppe Komulainen | ostokäyttäytyminen | tutkimus

Kuinka rakentaa yhteistyötä yli rajojen, innostaa ja innostua? Miten saan viestini perille? Kuinka sosiaalista älyä voi kehittää?



Pauli Aalto-Setälä | Tapahtuma | yhteisöäly

Miten Oulu eroaa muusta Suomesta? Mitä käytännön ratkaisuja kuluttajatiedon hyödyntämiseksi on tarjolla? Miltä tuoreet muutokset kuluttamisaikeissa ja mediankäytössä näyttävät?



kuluttajakäyttäytyminen | Tapahtuma